A brasileira Pacificado, un filme nacido dunha longa colaboración e convivencia entre o seu director Paxton Winters e os habitantes da favela brasileira de 'Morro dos Prazeres', levouse a Concha de Ouro, o premio principal da 67 edición do Festival de Cine de San Sebastián.
O cine español tamén saíu triunfante esta noite do Palacio do Kursaal con catro premios para La trinchera infinita, incluída mellor dirección, e con Greta Fernández coroada como mellor actriz, ex aequo coa alemá Nina Hoss.
Rodada no medio de tiroteos e explosións reais a diario, a película gañadora da Concha de Ouro sumou outros dous galardóns: a Concha de Prata ao mellor actor para Bukassa Kabengele e o premio á mellor fotografía.
Pacificado, producida por Darren Aronofsky, propón unha reflexión sobre o difícil que é escapar do círculo da violencia nunha contorna marxinal como a favela.
Winters dedicou o premio aos residentes da favela, na que viviu durante os últimos oito anos. "eles ensináronme o que é unha verdadeira comunidade", asegurou e a continuación realizou unha breve videochamada en directo cos seus veciños.
O trío vasco formado por Aitor Arregi, Jon Garaño e Josemari Goenaga conquistou a Concha de Prata á mellor dirección con La trinchera infinita, ademais do premio ao mellor guion, o Fipresci da crítica e o de cine vasco.
Na súa terceira longametraxe de ficción os directores de Handia recuperaron a terrible historia dos "topos" da Guerra Civil e o franquismo, persoas que se mantiveron escondidas durante anos, e incluso décadas, por medo ás represalias.
Cun reparto encabezada por Antonio de la Torre e Belén Cuesta, Arregi agradeceu ao seu equipo técnico e artístico o "fácil" que lles puxeron as cousas, mentres que Goenaga recordou a toda a xente que sente medo. "Que saiban que están acompañados", dixo.
A catalá Greta Fernández logrou a Concha de Prata á mellor actriz por La hija de un ladrón, opera prima de Belén Funes, un premio concedido ex aequo á alemá Nina Hoss por The Audition.
Fernández compón un retrato natural dunha muller á vez fráxil e forte, unha nai nova e solteira que ten que loitar contra as duras condicións que lle tocou vivir e á vez cunha relación tóxica co seu pai (Eduard Fernández, tamén o seu pai real).
En canto a Hoss, ofrece unha infinidade de rexistros no seu personaxe dunha profesora de violín inestable e torturada que se empeña en infundir a cultura do esforzo a un dos seus alumnos no segundo filme de Ina Weisse.
O Premio Especial do Xurado recaeu en Próxima, un filme de Alice Winocour protagonizado por Eva Green que conta, sen grandilocuencia, como unha astronauta da Axencia Espacial Europea trata de compaxinar o seu sacrificado traballo coa maternidade.
O xurado presidido polo cineasta irlandés Neil Jordan destacou a "ambición estética" deste drama espacial que é ao mesmo tempo unha exploración da maternidade.
O palmarés desvelouse este sábado nunha gala celebrada no Palacio Kursaal, presentada por Natalia de Molina e Edurne Ormazábal e que tivo algún momento reivindicativo.
A distribuidora do filme de Ken Loach Sorry We Missed You, que recolleu o Premio do público europeo no seu nome, leu unhas palabras do director británico nas que expresaba o seu apoio aos traballadores que sofren situacións de precariedade.
E tanto a actriz Mercedes Morán, que recolleu un premio para o documental La ola verde, como a directora Romina Paula, gañadora do premio Horizontes Latinos por De "novo outra vez", pediron desde o escenario que "o aborto sexa lei" en Arxentina.
O cine latinoamericano tamén se erixiu vencedor na sección Novos Directores, outorgado á película chilena Algunas bestias, dirixida por Jorge Riquelme e protagonizada por Paulina García e Alfredo Castro.
O cine español tamén saíu triunfante esta noite do Palacio do Kursaal con catro premios para La trinchera infinita, incluída mellor dirección, e con Greta Fernández coroada como mellor actriz, ex aequo coa alemá Nina Hoss.
Rodada no medio de tiroteos e explosións reais a diario, a película gañadora da Concha de Ouro sumou outros dous galardóns: a Concha de Prata ao mellor actor para Bukassa Kabengele e o premio á mellor fotografía.
Pacificado, producida por Darren Aronofsky, propón unha reflexión sobre o difícil que é escapar do círculo da violencia nunha contorna marxinal como a favela.
Winters dedicou o premio aos residentes da favela, na que viviu durante os últimos oito anos. "eles ensináronme o que é unha verdadeira comunidade", asegurou e a continuación realizou unha breve videochamada en directo cos seus veciños.
O trío vasco formado por Aitor Arregi, Jon Garaño e Josemari Goenaga conquistou a Concha de Prata á mellor dirección con La trinchera infinita, ademais do premio ao mellor guion, o Fipresci da crítica e o de cine vasco.
Na súa terceira longametraxe de ficción os directores de Handia recuperaron a terrible historia dos "topos" da Guerra Civil e o franquismo, persoas que se mantiveron escondidas durante anos, e incluso décadas, por medo ás represalias.
Cun reparto encabezada por Antonio de la Torre e Belén Cuesta, Arregi agradeceu ao seu equipo técnico e artístico o "fácil" que lles puxeron as cousas, mentres que Goenaga recordou a toda a xente que sente medo. "Que saiban que están acompañados", dixo.
A catalá Greta Fernández logrou a Concha de Prata á mellor actriz por La hija de un ladrón, opera prima de Belén Funes, un premio concedido ex aequo á alemá Nina Hoss por The Audition.
Fernández compón un retrato natural dunha muller á vez fráxil e forte, unha nai nova e solteira que ten que loitar contra as duras condicións que lle tocou vivir e á vez cunha relación tóxica co seu pai (Eduard Fernández, tamén o seu pai real).
En canto a Hoss, ofrece unha infinidade de rexistros no seu personaxe dunha profesora de violín inestable e torturada que se empeña en infundir a cultura do esforzo a un dos seus alumnos no segundo filme de Ina Weisse.
O Premio Especial do Xurado recaeu en Próxima, un filme de Alice Winocour protagonizado por Eva Green que conta, sen grandilocuencia, como unha astronauta da Axencia Espacial Europea trata de compaxinar o seu sacrificado traballo coa maternidade.
O xurado presidido polo cineasta irlandés Neil Jordan destacou a "ambición estética" deste drama espacial que é ao mesmo tempo unha exploración da maternidade.
O palmarés desvelouse este sábado nunha gala celebrada no Palacio Kursaal, presentada por Natalia de Molina e Edurne Ormazábal e que tivo algún momento reivindicativo.
A distribuidora do filme de Ken Loach Sorry We Missed You, que recolleu o Premio do público europeo no seu nome, leu unhas palabras do director británico nas que expresaba o seu apoio aos traballadores que sofren situacións de precariedade.
E tanto a actriz Mercedes Morán, que recolleu un premio para o documental La ola verde, como a directora Romina Paula, gañadora do premio Horizontes Latinos por De "novo outra vez", pediron desde o escenario que "o aborto sexa lei" en Arxentina.
O cine latinoamericano tamén se erixiu vencedor na sección Novos Directores, outorgado á película chilena Algunas bestias, dirixida por Jorge Riquelme e protagonizada por Paulina García e Alfredo Castro.