domingo. 22.09.2019 |
El tiempo
domingo. 22.09.2019
El tiempo

Peter Brook, mestre de dramaturgos, Premio Princesa de Asturias das Artes

Peter Brook. CLAUDIO ONORATI
Peter Brook. CLAUDIO ONORATI

"É unha alegría caída do ceo", sinalou a Efe tras facerse público en Oviedo o fallo do xurado

O dramaturgo inglés Peter Brook foi distinguido este mércores co Premio Princesa de Asturias das Artes como indiscutible "mestre de xeracións" e por ser un dos "grandes renovadores das artes escénicas, con montaxes de alto compromiso estético e social" e postas en escena de gran "pureza e sinxelidade".

"É unha alegría caída do ceo", sinalou a Efe tras facerse público en Oviedo o fallo do xurado, que o sorprendeu en Suíza, onde, aos seus 94 anos, está a terminar o seu último proxecto teatral, Why.

E é que este audaz e polifacético inglés que se estreou como director con apenas 20 anos segue en activo e seguirao estando "mentres poida ser útil" porque "se non a vida non ten interese".

Considerado o mellor director teatral do século XX e un dos grandes renovadores do teatro contemporáneo, Peter Brook (Londres, 1925), que tamén dirixiu ópera e cine, traballou en escenarios de toda Europa e en países como India, Sudáfrica e Irán, entre outros.

Trátase dun "mestre de xeracións" que abriu "novos horizontes á dramaturxia contemporánea, ao contribuír de xeito decisivo ao intercambio de coñecementos entre culturas tan distintas como as de Europa, África e Asia", segundo recolle o fallo do xurado, que destaca tamén a pureza das súas postas en escena, "fiel ao seu concepto de espazo baleiro".

O seu presidente, o director das Belas Artes de Bilbao, Miguel Zugagaza, foi o encargado de dar lectura ao fallo este mércores desde o Hotel da Reconquista da capital asturiana, onde Brook ten previsto acudir o próximo outubro para recoller o galardón de mans do rei Felipe.

Pioneiro do teatro experimental británico, foi director da Royal Opera House e a Royal Shakespeare Company a mediados do século pasado, antes de trasladarse a París e fundar en 1971 o Centro Internacional de Investigación Teatral, actualmente Centro Internacional de Creacións Teatrais, do que é director e no que traballou con actores de todo o mundo.

En París, onde leva fincado case medio século, tamén dirixiu, entre 1974 e 2010, o teatro parisiense Les Bouffes du Nord.

Das súas obras, que abarcan case todos os estilos teatrais, destacan títulos como Medida por medida (1950), A tempestade (1955) ou A visita (1958), ademais de O rei Lear (1962), The (1964), Marat-Sade (1964), Temón de Atenas (1974) e O xardín das cerdeiras (1981), entre outras.

En 1985, e tras dez de preparación, presentou Mahabharata, unha montaxe teatral de seis horas de duración que supuxo a súa consagración definitiva.

Entre os seus últimos traballos atópanse Sizwe Banzi est mort (2007), Eleven and Twelve (2009) e Warum Warum (2010).

Sucede a Martin Scorsese
Proposta polo escritor e xornalista Antonio Lucas, a candidatura de Brook impúxose por maioría nas últimas votacións dun xurado integrado por oito homes e catro mulleres que a seleccionaron entre as 40 propostas de 17 nacionalidades que se presentaron na XXXIX edición dos premios.

O galardón das Artes foi o primeiro en fallarse dos oito premios que anualmente concede a Fundación Princesa de Asturias, que a semana que vén concederá o de Comunicación e Humanidades.

O pasado ano, o xurado concedeu este galardón ao director, guionista, actor e produtor estadounidense Martin Scorsese, un dos cineastas máis recoñecidos de Hollywood.

Peter Brook, mestre de dramaturgos, Premio Princesa de Asturias das...
Comentarios