Imprimir

Dous fármacos usados contra a Covid-19 poden causar trastornos neuropsiquiátricos 

Europa Press | 14 de mayo de 2020

Intervención cirúrxica dun paciente con coronavirus no Hospital Josep Trueta de Xirona. EUROPA PRESS
Intervención cirúrxica dun paciente con coronavirus no Hospital Josep Trueta de Xirona. EUROPA PRESS
A toma de cloroquina e hidroxicloroquina pode producir cadros agudos de psicose ou intento de suicidio 

A Axencia Española de Medicina e Produtos Sanitarios (AEMPS), dependente do Ministerio de Sanidade, alertou de que o uso da cloroquina e hidroxicloroquina poden producir trastornos neuropsiquiátricos como, por exemplo cadros agudos de psicose, intento de suicidio ou suicidio consumado. 

De feito, sinalou que en pacientes tratados con hidroxicloroquina para o tratamento da Covid-19, a enfermidade que provoca o novo coronavirus, tamén se notificaron algúns casos graves deste tipo. En concreto, nestes casos os trastornos no comportamento apareceron principalmente durante os primeiros días de tratamento e, ou ben se descartaron os antecedentes psiquiátricos ou se descoñecía esta información. 

Practicamente a totalidade dos pacientes recibiron unha dose inicial de 800 miligramos o primeiro día seguida dunha dose de 400 miligramos diarios. "Aínda que na aparición destes cadros psiquiátricos poden influír outros factores que poden estar presentes en cada paciente por exemplo a propia enfermidade, estas reaccións están descritas para cloroquina/hidroxicloroquina", sinalou a AEMPS. 

Aínda que os datos son limitados, o organismo recoñeceu que a cloroquina/hidroxicloroquina constitúen un potencial tratamento para o Covid-19 e estanse utilizando na práctica clínica de forma extensa nestes pacientes, a doses superiores ás recomendadas nas súas indicacións autorizadas e frecuentemente en asociación con azitromicina. 

No entanto, e tras recordar que a hidroxicloroquina pode prolongar o intervalo QT do electrocardiograma (ECG), un risco que aumenta con doses altas e co uso simultáneo de azitromicina ou outros medicamentos con potencial de prolongar o intervalo QT4, informou de que a aparición de trastornos neuropsiquiátricos son "pouco frecuentes". 

Na bibliografía describíronse trastornos psiquiátricos co uso destes medicamentos para as indicacións autorizadas, entre eles axitación, insomnio, confusión, teima, alucinacións, paranoia, depresión, catatonia, psicose e ideación suicida. Estes efectos poden aparecer a calquera idade, durante o uso agudo ou crónico, e en pacientes con ou sen antecedentes de enfermidade psiquiátrica. 

Neste punto, Sanidade sinalou que se descoñece se son reaccións adversas dependentes da dose. "Nas fichas técnicas dos medicamentos que conteñen hidroxicloroquina a información sobre psicose, conduta suicida ou comportamentos autolesivos non é homoxénea, pero en todas figura a psicose como posible reacción adversa e algunhas mencionan comportamentos autolesivos ou suicidas. Na ficha técnica do medicamento que contén cloroquina menciónase psicose como reacción adversa de frecuencia rara. Esta información está a revisarse", argumentou. 

Por todo iso, a AEMPS recomendou aos profesionais sanitarios extremar a precaución e a vixilancia da posible aparición de cambios no comportamento dos pacientes tratados con cloroquina ou hidroxicloroquina por Covid-19, advertindo aos pacientes e/ou os seus familiares que consulten co seu médico ante calquera signo que suxira un cambio de comportamento no paciente. 

Anteriormente, o organismo desaconsellou a combinación de cloroquina ou hidroxicloroquina con outros medicamentos que comparten o risco de prolongar o intervalo QT do ECG, especialmente en pacientes con factores de risco dun intervalo QT prolongado. En caso de necesitar administralo nalgunha destas condicións, realizarase unha vixilancia estreita do paciente. 

Ademais, solicitou aos profesionais sanitarios que informen o risco de alteracións do ritmo cardíaco e do seu sintomatología aos pacientes en tratamento extrahospitalario con cloroquina/hidroxicloroquina, recomendándolles que consulten co médico no caso de que aparezan. 

Puede ver este artículo en la siguitente dirección /articulo/Cronica/dous-medicamentos-usados-covid-19-poden-causar-trastornos-neuropsiquiatricos/20200514192913078079.html


© 2020 Galiciae

Fernando de Casa Novoa, 35 A 1ºB Santiago de Compostela

Tlfno: 981 55 25 30

(Grupo El Progreso)