Pérez-Reverte: "Desconfío máis dun voluntario entusiasta que dun mercenario ben pagado"

O autor ficciona ao Cid en 'Sidi', un "manual sobre o liderado" do personaxe previo á "lenda" 
O escritor e académico Arturo Pérez-Reverte. LUCA PIERGIOVANNI (EFE)
photo_camera O escritor e académico Arturo Pérez-Reverte. LUCA PIERGIOVANNI (EFE)

O escritor Arturo Pérez-Reverte leva ao terreo da ficción a figura do Cid na súa nova novela, Sidi (Alfaguara), que chega este mércores ás librerías españolas, un ano logo da publicación da novela breve Los perros duros no bailan e Sabotaje, a terceira entrega da súa serie Falcó

"A política é un filtro da mediocridade que empeza no colexio", manifestou Pérez-Reverte este mércores durante unha entrevista concedida a Europa Press con motivo da publicación deste libro, que o autor presenta como "un manual sobre o liderado". 

A novela publícase poucas horas despois de coñecer a nova convocatoria a eleccións tras o fracaso das negociacións para formar goberno. Con todo, Pérez-Reverte preferiu non facer declaracións para non "envilecer" ao personaxe da súa nova novela, que foxe do "Cid clásico moi traballado". 

Ao abordar unha novela histórica, Pérez-Reverte constata "con tristeza" que en España existe tanto unha ausencia de patriotismo "cultural" como "un odio á intelixencia" e unha "desconfianza nas elites". Segundo lamentou, o sistema educativo español está feito para "machucar a intelixencia e igualala por abaixo", de maneira que "os últimos rastros de brillantez" desaparecen e "queda o mediocre". "España é un país que penaliza a intelixencia e iso maniféstase na política e na cultura", dixo. 

"Non é un tempo para heroes", sinalou Pérez-Reverte, quen nesta nova novela interésase por responder como un "infantón burgalés de segunda fila que caeu en desgraza consegue converterse nunha lenda" e, en definitiva, como se pode mover a "conciencia" e a "vontade" dos homes. 

"Vin a xente levantarse baixo o lume e correr cando alguén o dicía e seguilo cando os ían matar", sinalou Pérez-Reverte en referencia aos seus recordos como reporteiro de guerra e aos "mecanismos" que levan á lealdade, máis próximos ás "actitudes" que ás "ideas". 

Tal e como sinalou o propio autor, nesta novela non hai patriotismos, senón "xente que se gaña o pan". Neste sentido, e en referencia á figura previa á lenda que representa Sidi, sinalou que "o mercenario" hoxe ten "moita mala prensa" pero considera que "é unha persoa moi respectable". "Estiven en escenarios moi críticos e vin a mercenarios comportarse cunha dignidade absoluta e a voluntarios entusiastas saír correndo. Desconfío máis dun voluntario entusiasta que dun mercenario ben pagado", resaltou.

SIDI, UN "WESTERN MEDIEVAL". Pérez-Reverte quería contar a súa propia versión do Cid e nela a "fronteira" é "fundamental". "É o noso afastado oeste", sinalou o escritor, quen lamenta a ausencia desta figura no cine e a literatura, a pesar das conexións cunha época na que se loitaba con sobrevivir". De feito, o escritor pensou nela tras ver a triloxía da cabalería de John Ford e descríbeo como "un western medieval". 

Preguntado por esa lagoa histórica nas manifestacións culturais, o autor de Sidi nega que se deba a unha herdanza da educación no franquismo. "Ao franquismo colocámosllo todo e España xa era así antes de Franco. Franco é un produto dunha España que era así antes del, é un resultado como o é Sánchez, Iglesias, Casado ou Abascal, ou como o foi Canovas del Castillo ou Fernando VII", dixo. 

Neste sentido, lamentou que "España nunca tivo a ausencia de complexos suficiente para abordar a súa historia con lucidez" nin para "asumir o horror e encomiar o épico". Por este motivo, cre que todo foi "ao caixón dos complexos" e, xunto ao Cid, fai referencias a personaxes como Blas de Lezo ou Daoiz e Velarde. 

Ao seu xuízo, en España "é raro atopar heroes comúns a todos" e "cada pobo" ten o seu. "España é país moi crebado topográficamente, hai un descoñecemento entre uns e outros, e iso creou unha insolidaridad, hai unha falta de concepto común dun territorio", agrega. 

Comentarios