Drogas e abusos sexuais na infancia: a dura vida de Whitney Houston

Whitney Houston. EP

Un documental profunda na vida da cantante que morreu en febreiro de 2012 aos 48 anos

Whitney Houston faleceu en febreiro de 2012 aos 48 anos afogada na bañeira dun hotel en Beverly Hills. O documental que Kevin Macdonald mostrou fóra de competición en Cannes profunda no camiño que a levou a esa morte, onde non faltaron drogas nin abusos sexuais na infancia.

Whitney profunda nunha cantante que vendeu máis de 200 millóns de álbums en todo o mundo e que entre os seus éxitos inclúe títulos como I will Always Love You ou Saving all my Life for You. Faino con entrevistas á xente máis próxima da súa contorna, como a súa nai, Cissy, ou o seu exmarido, o rapero Bobby Brown, cos que constrúe un puzzle que revela que a súa curmá Dee Dee Warwick abusou dela de pequena e percorre tanto o alcance da súa cima profesional como a posterior bancarrota.

Macdonald non tiña un interese particular pola cantante cando o seu axente, Nicole David, o contactou: "Díxome que era a quen máis quixera na súa vida profesional pero que nunca comprendeu por que acabou levando unha vida tan tráxica e pediume axuda para entendela", contou a Efe o director.

A xente, sinalou, "estaba asustada de falar dela porque a historia é tan escura que pensaba que ían ser asociados, culpados ou sentíanse culpables".

O cineasta, Óscar á mellor película documental en 2000 por One Day in, ten claro que a intérprete non podía escapar do seu tráxico final. "Nunca foi capaz de crecer por culpa do abuso sexual, non puido afastarse do tornado de cousas que a rodeaban, fóra a droga, casar co home equivocado ou non estar presente para a súa filla", que en 2015 morreu por unha combinación de afogamento nunha bañeira e intoxicación por drogas e alcol.

Whitney foi unha vítima, di, que alcanzou a fama ao coprotagonizar con Kevin Costner The Bodyguard (1992) e a quen os sucesivos excesos lle foron apagando a súa voz, "unha xiringa que vai directa ao corazón". Macdonald acepta metela no mesmo saco que outros artistas malogrados como Michael Jackson ou Amy Winehouse: "Persoas con moito talento e defectos que os machucaron", e que espertan o interese tamén "porque aos seres humanos fascínanos a traxedia".

E no perfil que traza dunha muller que empezou a cantar no coro da súa igrexa en Newark e deu salto ao mundo profesional empuxada pola súa nai, tamén cantante, ofrece novos matices sobre a súa orientación sexual e a relación ambigua que mantivo con Robyn Crawford, a muller que deseñou a súa imaxe.

"Se hai unha mensaxe que extraer é que a prensa e as redes poden ser moi crueis na forma en que tratan á xente, pensar que os famosos son xoguetes, esquecendo que todos temos sentimentos e que, de feito, algunhas das maiores estrelas son as máis vulnerables", conclúe.