Blog |

Maiorías de idade

No Seisentidos desta semana percorremos os Ancares e as barricadas do París do 68. Realidades tan distintas só teñen un punto en común: en canto nos descoidemos, non quedará nada do que foron

VISTA. Fago un roteiro por Becerreá, organizado por Rutas de Historia. Xabier Moure, un imparable activista do Colectivo de Patrimonio dos Ancares, lévanos a unha gran canteira abandonada. "Estades nun castro", afirma para a nosa sorpresa. Como Castroforte del Baralla, a cidade imaxinaria de Torrente Ballester, poderiamos considerar que o poboado galaico estaba pendurado dos aires á espera de tempos mellores, pero non é así. Baleiraron o monte co castro incluído. Nos últimos anos numerosos xacementos arqueolóxicos, por todo o país, están afectados pola industrialización do monte. Sen esaxerar un pelo, pódese afirmar que a escala e velocidade de destrución do patrimonio cultural é a máis bestial da nosa historia, pero moi pouca xente é consciente. Un dos motivos é que vivimos de costas ao monte. Un problema oculto.

GUSTO. Sempre tiven claro ao escribir de gastronomía que eu traballo para os consumidores, non para os cociñeiros. Se grazas a iso eles se benefician porque reciben máis clientela, alégrome. A decisión de recomendar un restaurante sempre parte dunha ecuación entre calidade e prezo, é dicir, dunha visión desde o consumidor. De conseguirse o equilibrio, este outorga valor distintivo a un local. Nos últimos anos, teño a percepción de que as reglas crebaron. O outro día, nun local que se define como ‘informal’ cobráronme 80 euros por catro pratos a compartir, dúas cañas e dúas copas de viño. Non entro nas súas contas, pero si nas miñas.

OLFACTO. En El banquete de las barricadas (Anagrama, 2018), a xornalista Pauline Dreyfus elabora unha ficción curiosa. Durante as turbulencias de maio do 68, o persoal do Hotel Meurice, establecemento de gran luxo de París, decide sumarse á folga xeral e optar pola autoxestión. O relato móvese na moi divertida situación de asumir a xestión do luxo como un desafío sindical, demostrando que os colectivos autoxestionados poden ser impecablemente servizais coas viúvas millonarias norteamericanas ou con J. Paul Getty.

O texto, construído con ese particular estilo francés entre a ironía descritiva e algunha vontade de ensaio, recorre —abusa— dun suposto paralelismo entre o maio do 68 e o entroido. Entroido e folga xeral son, afirma Dreyfus, subversións necesarias para que todo se manteña.

OÍDO. Só hai unha personaxe que resulte certamente interesante nesta ficción. A dun notario de provincias que o retirarse decide cumprir o soño dunha vida: hospedarse nun hotel de gran luxo en París e pasar uns días a todo tren. Coincídelle o plan coa folga xeral. Todo está pechado e andar pola rúa non é aconsellable para unha persoa de orde. Así que o pobre notario vaga errante polo establecemento sen nada que facer. Sen querer, Dreyfus revélanos unha gran verdade do turismo: mesmo os hoteis de gran luxo non son nada, só cadáveres silandeiros, se nada hai rodeándoos.

TACTO. Moita atención ao Proxecto Stream de Google. O seu obxectivo é reproducir videoxogos en alta definición directamente desde o navegador, sen descarga previa. O test que amosan, co novo título da serie Assassin's Creed, ten unha fluidez asombrosa. As súas aplicacións poden ser brutais no ámbito dos contidos e de tecnoloxías como a realidade virtual.

CAUTELA. Nas moi recomendables Conversas con Paco del Riego (Xerais, 2018), de Perfecto Conde, coméntase unha historia que me deixou sorprendido. Cando detiveron a Ramón Piñeiro en Madrid en 1946, á súa volta das negociacións con Giral de París, Fernández del Riego enterrou nun arcón, nun eido familiar, a documentación do clandestino Partido Galeguista. Aconsellaranlle queimala pero el preferiu preservala. E tanto. Desenterrouna en 2007. Aínda en 2007.

Comentarios