'Los otros', a película de Amenábar que enfrontou aos irmáns Weinstein

A distribución do filme levou a súa relación a mínimos "históricos"
O director de cine Alejandro Amenábar. EFE
photo_camera O director de cine Alejandro Amenábar. EFE

Este mes de agosto cumpríronse 19 anos da estrea da película Los otros, cinta que supuxo o salto a Hollywood do director español Alejandro Amenábar e que enfrontou aos irmáns Weinstein, Harvey e Bob, ata o punto de case acabar cunha unión na distribuidora Miramax de máis de dez anos. 

Así o conta o crítico e xornalista especializado Peter Biskind na súa monumental obra Sexo, mentiras y Hollywood, publicada en España por Anagrama, na que retrata a época dourada do cine independente americano, co ascenso de empresas como a propia Miramax ou a consolidación do festival de Sundance, dirixido por Robert Redford. 

Biskind fai un aparte no libro para contar como a relación entre Harvey e Bob Weinstein, que xa conseguiran ser os xefes do cine independente da última década do século XX, alcanzou "mínimos históricos" cando apostaron pola distribución da película de Amenábar, protagonizada por Nicole Kidman. 

"Pasaron semanas sen dirixirse a palabra. Animosidade, murmurios, ameazas veladas de dividir a empresa... rumoreábase que Bob quería montalo pola súa conta. Creo que con Los otros estiveron máis cerca que nunca da separación", explica no libro o director de Dogma Kevin Smith, un dos máis próximos aos irmáns Weinstein. 

O motivo desta disputa viña de antes. Miramax tiña unha subdivisión que se chamaba Dimension, encabezada por Bob Weinstein, creada en principio para dar saída a todos eses títulos de serie b que a distribuidora principal xa non podía por mor da súa unión con Disney. 

A pesar de que comezou con escasas achegas ao groso das contas da empresa, o apostar (e triunfado) con títulos como Scream ou Scary Movie levou a Dimension a ser incluso máis grande que Miramax no ano 2001. "Os empregados advertiron que Bob plantáballe cara a Harvey, cada vez máis, e incluso insistiu en ter o seu propio equipo de prensa e mercadotecnia", conta o libro. 

Os Weinstein fixéronse con Los otros cun vehículo para Nicole Kidman, cuxo nome estaba en alza nos medios (en especial, polo seu recente divorcio co actor Tom Cruise). Ademais, sería o propio Cruise quen producise a película a través da súa compañía Cruise/Wagner. 

Finalmente, a película foi para Dimension, pero esta decisión "envenenou aínda máis a auga". "Harvey mosqueouse porque Bob tiña unha película que non era para Dimension, senón para Miramax, e porque pensaba que Bob non tiña nin maldita idea do que ía facer con Los otros. Así que interveu e quitoulle a Bob a campaña de mercadotecnia", continúa Smith. 

Harvey, "consciente de que o público babeaba" co divorcio Cruise-Kidman, orquestrou un golpe mestre publicitario: conseguiu que os dous aparecesen xuntos na estrea de Los otros, por primeira vez desde que se anunciase o divorcio, dando lugar a un "frenesí" dos medios de comunicación.

UN "MILAGRE" DE HARVEY WEINSTEIN. Los otros estreouse o 10 de agosto de 2001 cunha recadación de catorce millóns de dólares o fin de semana e terminou recadando 96,5 millóns de dólares. "Foi outro dos inexplicables milagres da mercadotecnia de Miramax", publica Biskind no seu libro, resaltando no entanto o posterior enfado de Bob. 

"Se Harvey non interviñese, esa película recadaría uns discretos 40 millóns e desaparecería. Pero deu lugar a unha violenta fricción entre os irmáns. En público, Bob dixo que Harvey salvou a película, pero se di que se cabreou cando Harvey se fixo cargo da cinta. Pasaron semanas sen falarse", conclúe Smith. 

Comentarios