
El sindicato CIG ha presentado un conflicto colectivo en el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia contra la Xunta por el "abuso e explotación laboral" que, según denuncia, está padeciendo el personal encargado de la limpieza de los centros educativos. En un comunicado, la central nacionalista denuncia que la Consellería de Cultura, Educación e Universidade "impuxo novos horarios e triplicou a carga de traballo" para atender las necesidades derivadas de la covid-19, pero no ha realizado "nin unha soa nova contratación" para reforzar estas tareas.
Estos cambios se llevaron a cabo, indican, "sen ningún tipo de negociación previa" con la representación del personal que establece la Ley. "A pandemia non pode ser escusa para modificar a xornada laboral nin para triplicar a carga de traballo, xa que supón un desprezo ás tarefas máis esenciais para combater a crise sanitaria como son a hixienización e a limpeza", argumenta el sindicato.
La situación ha generado, aseguran, un aumento de carga de trabajo "insostíbel" para cumplir los protocolos de seguridad, llegando a triplicarse, además de jornadas prolongadas y cambios de horario jornadas de tarde a nocturno de 22.00 a 6,00 horas o a partido, entre otras.