El tiempo
miércoles. 06.07.2022
El tiempo

El Camiño no tiene barreras

Presentación del programa Rodando, en el Concello. CONCELLO
Presentación del programa Rodando, en el Concello. CONCELLO
Los pontevedreses Sergio González y Jenner David Ludeña se marcan el reto de completar la ruta xacobea entre Santiago y Fisterra a pie y en silla de ruedas ► La iniciativa impulsada por Aspace cuenta con el apoyo del Concello

Un Camiño de Santiago sin fronteras ni barreras. Eso es lo que quieren demostrar los pontevedreses Sergio González y Jenner David Ludeña. Ambos son usuarios de Amencer-Aspace, una asociación que representa a personas con parálisis cerebral y trastornos neuromotores y se han fijado un reto: completar la ruta xacobea entre Santiago de Compostela y Fisterra.

La iniciativa, que forma parte del programa Rodando y está impulsada por Aspace, cuenta con el apoyo del Concello. Los participantes cubrirán los más de 85 kilómetros que separan ambas localidades a pie y en silla de ruedas. Lo harán en cinco etapas: la primera de ellas será este domingo y la última el próximo mes de junio.

"O que máis destaco sempre neste tipo de actividades é a convivencia con outras persoas. Cando comezamos, pensaba qu eía ser algo íntimo, que iamos facer Silvia (González, coordinadora del programa) e máis eu e ao mellor algún voluntario máis, así que me sorprendeu moito ver no meu móbil un listado enorme de persoas que se unían. Un autobús! Nestes tempos modernos nos que parecen que vivimos máis nas redes que na vida real, a convivencia é o máis bonito", cuenta Sergio González, que ya tiene experiencia haciendo el Camiño.

Para su compañero, Ludeña, "o programa Rodando é unha parte da miña familia". "Hai moitas persoas que queren desfrutar destas actividades e que, por certos motivos, non as poden facer", dice respecto al apoyo logístico y a la necesidad de contar con ciertos aparatos ortopédicos. "Eu persoalmente estou a disposición para poder darlles asesoramento en deporte inclusivo a todo o que o necesite", añade.

La andaina inclusiva del plan Rodando está abierta a más usuarios. Los interesados pueden inscribirse a través del WhatsApp 653 803 558. Este domingo saldrá el primer autobús del Pavillón Municipal de Deportes a las 8.30 horas. "Non haberá horario de regreso, o que nos lefve, a un ritmo dunhs dous kilómetros e medio por hora", explicó Fran Valiñas, voluntario del programa.

El teniente de alcalde, Tino Fernández, y el concejal de Benestar Social, Marcos Rey, alabaron la iniciativa y animaron a los pontevedreses a "rachar coas barreiras invisibles".

El Camiño no tiene barreras
Comentarios