'Jauría', Verónica Forqué e Lluis Homar triunfan nuns Max "excepcionais"

A gala dos premios das artes escénicas énchense de reivindicacións para o teatro e a cultura
Verónica Forqué, en la gala. EFE
photo_camera Verónica Forqué, na gala. EFE

A edición "máis excepcional" das XXIII que se celebraron dos Premios Max, por mor da pandemia, foi esta noite un clamor esixindo para as artes escénicas o mesmo aforamento que para un avión nunha gala que tivo como máximos gañadores a Jauría, Verónica Forqué e Lluis Homar.

Celebrada no Teatro Cervantes, ao 50% da súa capacidade e sen alfombra vermella polas restricións da pandemia, a gala, de 130 minutos e transmitida pola 2 de TVE, foi tamén un recordatorio para todos de que a Cultura e o Teatro son "seguros" e é necesario que todos, artistas e público, volvan atoparse.

O presidente da SGAE, Antonio Onetti, e Juan José Solana, o da Fundación SGAE, convocante dos premios, leron ao alimón un texto no que aseguraron as artes escénicas están "como un queixo Gruyere", "cheas de buracos".

"Esta é sen dúbida a gala máis excepcional dos Max das que vivimos, á que chegamos tras un longo proceso de incerteza, de dúbidas, de problemas loxísticos", afirmaron.

"Que nos deixen encher os teatros igual que viña o avión que nos trouxo a Málaga"

O teatro está ao 50% do seu aforamento porque non se permite "encher o aforamento dos teatros, os cines ou as salas de concertos, e iso a pesar de que con máscara son seguros porque aquí ninguén come, nin bebe nin"fala , denunciaron na cerimonia, presidida polo ministro de Cultura e Deportes, José Manuel Rodríguez Uribes.

"¿Non é a cultura a esencia da Marca España? ¿Non somos máis do 1% do PIB? Pois estásenos desintegrando o tecido cultural. Señores do Goberno, necesitamos que se nos escoite, que se nos teña en conta e que podamos traballar", engadiron.

Nesta edición, só 500 persoas puideron asistir á gala na que moitos dos comentarios dos 19 gañadores, de entre 60 finalistas, referíronse á situación que vive a Cultura.

"Menos mal que a gala foi en Málaga, porque se fose en Valladolid só se deixaría un aforamento de 25 persoas no teatro", ironizou Elisa Sanz, gañadora do premio a Mellor Deseño de Vestiario por Play, quen recalcou que as artes escénicas son "seguras".

"Que nos deixen encher os teatros igual que viña o avión que nos trouxo a Málaga, é dicir, aforamento completo", afirmou na gala Tian Gambau, gañador con Zapatos nuevos do premio a mellor espectáculo infantil ou xuvenil.

A directora xeral do Inaem, Amaya de Miguel, sinalou aos xornalistas tras recoller o premio a Mellor espectáculo Musical ou Lirico outorgado a Doña Francisquita, do Teatro da Zarzuela, que aínda que os aforamentos son responsabilidade das comunidades autónomas, a Cultura é "segura": "tivemos multitude de festivais este verán e non houbo ningún problema".

O vencedor na categoría de mellor composición musical, Luís Miguel Cobo (Play), dedicoulle o seu Max  á "valentía da xente que vai encher os teatros e Marcos Flores, mellor intérprete masculino de danza, recordou a todos os traballadores dos tablaos "que están a pasar unha situación moi difícil".

Andrés Lima, mellor director de escena por Shock, recalcou que "estamos nun momento difícil por non dicir fodido" e dedicou o seu premio "a todos desaparecidos de todas as ditaduras e ás súas nais, de España, de Chile e de Arxentina, e á memoria de Salvador Allende".

Verónica Forqué, vestida cunha túnica estampada con mamilas e vaginas e unha banda na que denunciaba a ausencia de persoas "negras racializadas" entre os nomeados, declarouse emocionada como nunca —"son as drogas", chanceou— e dedicoullo á súa familia, á súa nai "e á República".

O pallaso Chochote foi o presentador da cerimonia

En nome de Jordi Casanova, gañador da mellor adaptación por Jauría —sobre o caso da Manda—, e dos produtores da obra, que se alzou co premio de mellor espectáculo de teatro, Fran Cantos dixo que "ninguén ten que lamentarse por beber, ir soa a casa ou levar unha minisaia. Oxalá non tivésemos que escribir sobre iso", desexou.

A XXIII edición dos Premios Max, que ía celebrarse o pasado 29 de xuño e foi aprazada polo estado de alarma en España, estivo dirixida por Joaquín Casanova e Elisa Ramos da compañía andaluza A Maquiné, baixo a lema A arte de escoitar co ánimo de servir ao diálogo e "contra o ruído vacuo".

A cerimonia, organizada en colaboración tamén co Concello de Málaga, tivo como presentador ao pallaso Chochote —pronunciado "shoshot"—, ao que Nacho Duato corrixiu a súa forma de andar ao recibir o seu premio de honra.

O bailarín e coreógrafo, ataviado cun chapeu con cinta vermella e a gravata metida pola camisa, deu, "sobre todo", grazas a deus "porque grazas a el" é ateo e recordou á súa profesora de toda "a vida", Irena Milovan, que morreu hai dous meses; "ensinoume a bailar, a disciplina e a ter dignidade".

Na gala proxectouse tamén o vídeo no que Onetti entregou o pasado domingo a Antonio Banderas a Medalla de Ouro da SGAE: "estamos a vivir nun mundo moi confuso onde todas as cousas están a cambiar, onde eses dereitos moitas veces vólvense demasiado difusos", indica o actor na súa alocución.

Belén Custa, María Barranco, Fran Perea, Pablo Puyol, Salva Reina, Juan Manuel Lara, Jaime Ordóñez, Mariola Fuentes foron os encargados de entregar os premios na gala, na que actuaron Fuel Fandango, Eduardo Guerrero e María José Llergo, entre outros.

Comentarios