Pepa Flores, Goya de Honra 2020

A Academia recoñece á actriz, cantante e nena prodixio que deu vida a Marisol
De Marisol a Pepa Flores. ARCHIVO
photo_camera De Marisol a Pepa Flores. ARCHIVO

A Xunta Directiva da Academia de Cine acordou recoñecer á actriz e cantante Pepa Flores, coñecida polo seu personaxe de Marisol, co Goya de Honra 2020, informou este mércores nunha nota a Academia do Cine.

A actriz recibirá o seu galardón na súa cidade natal, Málaga, onde este ano se celebrará, o 25 de xaneiro, a gala de entrega dos premios da 34 edición.

Figura icónica do cine español, a artista recibirá este premio honorífico polas "súas inesquecibles interpretacións e por ser unha das actrices máis queridas e recordadas polo gran público".

Fenómeno de masas dos 60 e 70, o "nena prodixio" coñecida como Marisol fixo cantar, bailar e sorrir nas exitosas e populares comedias musicais que protagonizou. 

No seu paso á madurez demostrou a súa capacidade como actriz dramática en producións dirixidas por Juan Antonio Bardem, Carlos Saura e Mario Camus, a cuxas ordes rodou Os días do pasado, traballo que lle valeu o premio á mellor interpretación feminina no Festival de Karlovy Vary. 

En declaracións á institución tras coñecer a noticia, afirmou sentirse "moi honrada e agradecida por este recoñecemento, e por iso quero darlle as grazas á Academia e desexarlle moita saúde ao noso cine".

Icona da cultura española, esta comprometida e discreta muller, que foi o nena prodixio máis idolatrada de España, converteuse nunha artista que marcou a varias xeracións. Desde o seu retiro voluntario a finais dos 80, a estrela rompeu o seu silencio en moi contadas ocasións.

Un raio de luz, película coa que conquistou o premio á mellor actriz infantil na Mostra de Venecia, foi o debut no cine daquela nena de cabelos louros e ollos azuis, a estrela máis brillante do espectáculo patrio pola súa beleza, simpatía e soltura. Nacida en Málaga en 1948, os comezos do mito Marisol-Pepa Flores remóntanse á súa participación nunha actuación co grupo de coros e danzas de Málaga en TVE, onde foi descuberta polo produtor e representante Manuel Goyanes, con quen iniciou a súa carreira cinematográfica. 

A súa lenda forxouse desde os seus primeiros pasos como actriz e cantante porque, á recordada Un raio de luz ás ordes de Luís Lucía, con quen tamén filmou Chegou un anxo, Tómbola, As 4 vodas de Marisol e Só os dous, seguiron Marisol rumbo a Río; A nova Cincenta, con Antonio O bailarín; Búsqueme a esa moza, co Dúo Dinámico; Cabriola, dirixida por Mel Ferrer; e Carola de día, Carola de noite, de Jaime de Armiñán.

Empezou os anos 70 traballando con Juan Antonio Bardem (A corrupción de Chris Miller e O poder do desexo) e con Mario Camus Os días do pasado, unha historia de soidade e medo na que encarnou a unha mestra andaluza que loita por reencontrarse co seu compañeiro sentimental, membro do maquis antifranquista). 

En Os días... compartiu gran pantalla coa súa parella e pai das súas tres fillas, Antonio Gades, co que tamén colaborou en Vodas de sangue e Carmen, asinadas por Carlos Saura.

Caso pechado, en cuxo repartición figura outro malagueño que nese momento empezaba a resaltar, Antonio Banderas, é o último filme da protagonista de A moza do Muíño Vermello e da miniserie Proceso a Mariana Pineda, en cuxo currículo tamén figura a obra de teatro Queda a almorzar, xunto a José María Rodero. 

Ademais, como cantante fixo o seu último disco en 1983, peche dunha carreira discográfica conta con preto de 500 cancións gravadas e interpretacións en varios idiomas. 

Tamén representou a España no primeiro Festival OTI, onde logrou o terceiro posto co tema Niña e a súa última película en 1985. 

Unha prolífica carreira na que tamén figura a súa aparición en O show de Ed Sullivan da televisión estadounidense, xiras internacionais e numerosos recoñecementos. Unha artista icónica que, aínda que vive no anonimato, continúa estando moi presente para o público.

Comentarios