Pemán comparte sus "tesouros"

El "home do tempo por excelencia" dona 370 mapas con medio siglo de historia meteorológica al Arquivo de Galicia. Su legado profesional podrá ser ahora consultado por todos los gallegos
Santiago Pemán. EP
Santiago Pemán. EP

"Nubes e claros con posibilidade de chubascos". Esta frase, pronunciada con la voz de Santiago Pemán, es patrimonio inmaterial de Galicia. Esas palabras aderezaron durante años las sobremesas de miles de familias gallegas que, tras mirar al cielo y no saber si sacar el paraguas o no llevar abrigo —como tantas veces sucede con el cambiante tiempo gallego—, esperaban al veredicto del "home do tempo por excelencia", como lo definió este viernes la titular de Medio Ambiente de la Xunta, Ángeles Vázquez.

Pemán tiene hoy 88 años (cumple 89 el próximo 7 de abril) y está retirado de los platós, pero sigue muy presente en el imaginario colectivo de una Galicia que, a partir de ahora, podrá acceder a medio siglo de mapas del tiempo de la comunidad. Son, como dijo la conselleira, "tesouros" que el emblemático hombre del tiempo ha compartido.

Se trata, concretamente, de "370 mapas meteorolóxicos elaborados por Santiago Pemán ao longo da súa traxectoria profesional, dos que algúns contan con máis de 70 anos de historia", explicó Ángeles Vázquez, que detalló que "os documentos máis antigos datan do ano 1954, a maioría deles a gran escala e feitos a man, coas isóbaras debuxadas sobre eles, nos que se reflicte a delicadeza e a paixón coas que traballaba" el hombre del tiempo por antonomasia.

Los mapas se guardarán en la Cidade da Cultura

Pemán decidió desinteresadamente donar estos documentos, que constituyen su gran legado profesional, al Arquivo de Galicia, un centro que, pese a pasar desapercibido en el enorme conjunto arquitectónico que es la Gaiás, alberga buena parte del  patrimonio documental de Galicia.
"O obxectivo é preservalos para o seu desfrute e posta a disposición do conxunto da cidadanía galega tanto agora como no futuro", indicó la conselleira en un acto este viernes en la Cidade da Cultura, donde junto a su homólogo en Cultura, José López Campos, presentó los mapas cedidos por Pemán. "Hai un primeiro lote de mapas elaborados a man, datados entre 1954 e 1985, e un segundo paquete con documentos que van do ano 1993 a 1998, máis modernos e nos que xa non se traballaba sobre eles de xeito manual", detalla la Xunta en un comunicado.

Vázquez agradeció a Pemán que comparta "este legado co conxunto da cidadanía galega" e incidió en la "importancia de poñer en valor o labor que realizan e realizaron no pasado os meteorólogos para a elaboración de prognósticos, unha cuestión crucial en momentos como o actual, polo cambio climático". Y la importancia del meteorólogo va más allá, porque incide "en actividades económicas como a agricultura, a pesca e o marisqueo ou o turismo e coñecer o comportamento do clima é fundamental", añadió la conselleira, que no pasó por alto la importancia de los partes del tiempo en la "xestión das emerxencias", con el precedente reciente de la Dana.

"Un valor excepcional para todo o pobo galego"

Por su parte, el conselleiro de Cultura, José López Campos, destacó que esta cesión "supón que o Arquivo de Galicia poida contar cun legado de valor patrimonial excepcional para todo o pobo galego". En este sentido, recalcó la "obriga da Administración" de "protexer e salvagardar este tipo de bens pola súa achega histórica" y por tratarse de una "importante fonte documental".

Para finalizar, López Campos  puso en valor la "relevante labor na preservación do noso valioso patrimonio documental" que juega el Arquivo de Galicia, ubicado en el edificio de la biblioteca del Gaiás, del que destacó que "recolle a memoria bibliográfica do noso país". "Grazas á súa tarefa de conservación, divulgación e posta en valor dos fondos comprendemos mellor a nosa identidade e a nosa historia", concluyó el conselleiro.
 

Comentarios